Det er paradoksale tider for psykisk syge i København.

Der er meget jeg gerne vil skrive i denne tråd! Jeg har fulgt forfaldet af de socialpsykiatriske væresteder igennem noget tid nu. Jeg har selv været frivillig i 2007 i SINDs hjerte ved Glyptoteket og vi så mennesker med blandede sociale ressourcer, der er havde mange støtte behov. Nogle gange er det en succes - hvis folk rent faktisk kommer ud hjemmefra og opsøger et værested. Mennesker med psykisk sygdom har mange barriere, som kun kan undervurderes ved at komme i nye tilbud eller steder hvor vi ikke føler os trygge.
Man har villet det anderledes for den yngre og velmenende var der så reform af de sociale væresteder. I Sydhavnen blev et lukket og to "større" væresteder skulle så dække behovet. Men her er der tale meget udsatte borgere - så konsekvensen var at de svageste i det lille værested aldrig blev integreret i de to øvrige væresteder.
Det var med et ønske om en koordineret indsats på området, som også skulle indeholde et beskæftigelses aktivitet. Man ville med andre ord lave storcentre for, at samle op på kommende generationer, yngre generationers tilknytning til samfundet.
Dette oplæg kan man elske eller hade... Men det der skete var at man fra regeringens side lavede en - anti radikaliserings plan. Altså landspolitikkerne på borgen i finanslov 2017? Her tog man 50 mio fra socialforvaltningen i Københavns kommune (KK), som så kom fra det samlede budget... Socialpsykiatrien endte med at betale for - anti radikaliserings politikken i Danmark.
Herefter var der ikke råd til de ændringer der var tiltænkt!